8 Ağustos 2012 Çarşamba

Aşk İçin Sebep Lazım, Sevişmekten Ziyade

“En son bir sevgilin vardı senin, ne oldu o?”
Bir an durdum, düşündüm. Ne zaman vardı? Kimden bahsediyordu? Ya da yanımda gördüğü birini sevgilim mi sanmıştı acaba? Bilemedim o an ve kendisinden bu konuda detay bilgi istedim. Kimden bahsettiğini sordum açıkça, “Askere gitmeden önce vardı ya biri.” cevabını verdi. Evet, şimdi aydınlanmıştım.

“Olmadı.” dedim.
-Neden ki?
-Olmadı işte. Olmazdı, zorlamadık diyelim.
-Bunun nesi vardı?
-Fazla iyiydi.
-Yani?
-Fazlasıyla benimleydi. Ama ben onunla değildim.
-Aşk yoktu yani.
-Benim açımdan evet. Onun açısından bilemiyorum. Sorma gereği de hissetmedim zaten.
-Ne garip adamsın sen.
-Neden garip olayım? Aşık olmadığım birine hesap vermek istemiyorum herhangi bir konuda, hepsi bu. “Neredeydin? Yanında kim var? Kaçta geleceksin, gideceksin?!” vs vs. soru cevaplamayı istemedim diyelim.
-Aslında en iyisini yapmışsın.
-Bitirerek mi?
-Evet.
-Ama muhtemelen o beni oldukça kötü biliyor şu anda. Bense arkasından iş çevirmektense devam etmemeyi seçtim.

Doğru mu yaptım bilmiyorum. Öyle düşünüyorum ben. Aşk yoksa ilişki de olmamalı aslında. Ya da adı “ilişki” olmamalı. Bağlayıcılığının olmamasından bahsediyorum tabi. Bu aşamada da şöyle bir soru geliyor herkesin aklına: “O zaman neden başladın?!” Sanırım bazen arkadaşlarımı kıramıyorum.

Çift gezen arkadaşlarımın okeye dördüncü arar gibi bana birilerini bulmaya, benimle birini tanıştırmaya çalışmalarından sıkılıyorum, evet. Bu durumu kendileri ile paylaşmışlığım da var ama sanırım her seferinde “Belki bu sefer olur.” düşüncesindeler ama çok net söylüyorum: Olmaz. Bırakınız mümkünse aşk kazığını kendim yiyeyim, siz de yorulmayın, bizi de yormayın. (Bu satırların kaç kişinin hislerine tercüman olduğunu merak ediyorum doğrusu.)

İlk görüşte aşka da inanmıyorum ben. Aşk için sebep lazım, tanımak lazım, içinizin bir şeye gitmesi lazım. Herhangi bir yerde gördüğün birine onunla tanışmadan, vakit geçirmeden herhangi bir şey hissedemezsiniz. Ben böyle düşünüyorum.

“Aşk için kayda değer sebep lazım!” Midede uçuşan kelebeklerden çok daha fazlası hem de.

Aşk için sebep lazım, sevişmekten ziyade…

Temmuz’12 // Edirne

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder