9 Temmuz 2012 Pazartesi

Hayat Geri Gelir...

"Ölümden sonra hayat var gördüm,
Kaç kere öldüm?
Kalbini mi kırmış,kim kırmış?
Ne yapmışsa unut!
Geçmişi bırak yoluna bak..."*




Posta kutusuna bırakılmış öksüz bir zarf...
Diğerlerinin arasında kaybolmuş, hatta az kalsın farketmeyecekmişim ve atılacakların arasına koyacakmışım onu da...
Son anda farkettim...
Renginden...
Biraz korku, biraz heyecan kapladı içimi...
Beklemiyordum...
Beklemediğim gibi de oldu; her zamanki gibi...

Üzerine baktım, bir an durdum; "Açma!" dedi içimdeki ses...
"Açma, yırt at!"...
Yapamadım...
Ve sen yapamayacağımı bildiğin için gönderdin, biliyorum...

Yavaşça açtım köşesinden...
Bir kartpostal ve üzerine iliştirilmiş biraz hüzün, biraz acı, birkaç kelime sancı çıktı zarfın içinden...
Sen çıktın, ben çıktım...

Okudum...

Nasıl mıyım?
Hep aynı soru ve standart cevap-lar, biliyorsun...
Sen iyisin, görüyorum...
Ben de en az senin kadar iyiyim...
Hayır, yalan söylemiyorum...
Ben sana hiç yalan söylemedim, biliyorsun...
İyiyim...
Gerçekten...

Giderken söylediklerin hala kulaklarımda...
"İkimizi için de en iyisi bu, biliyorsun!..."
Hayır, bilmiyordum...
Zamanla öğrendim...
Zor oldu ama öğrendim...
Galiba ben bazı şeyleri hemen "oldurmakta" senin kadar başarılı değilim...

Gideceğin zaman sen söyledin, ben dinledim...
Tek kelime etmedim...
Şimdi de geleceğini söylemişsin...
Ve sanırım bu sefer bir şey söylememi bekliyorsun...
Ama konuşmayacağım...
Tek kelime etmeyeceğim yine, biliyorsun...
Giderken avaz avaz susmamı kabullendiysen eğer, gelirken de kabullenmelisin...
Ya da hiç gelmemelisin...

Ben "bizsizliğe" alıştım, senin gibi...
Yeniden "biz" olmayı göze alamam...
Yeni bir yıl gelecek, bir yıl daha geçecek...
Ve ben umudumu yitirmeyeceğim...
Çünkü...
Senin gittiğin gün, aşk gitti...
Ama bir gün geri gelecek; işte ben bunu çok iyi biliyorum...

Zarfı yaktım, kartı da...
Kül oldular...
Kül oldun; bilmiyorsun, öğrenmelisin artık...


Kıvanç Koca

*Aylin Aslım - Aşk Geri Gelir şarkısından...

Aralık'10 // İst.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder