12 Aralık 2010 Pazar

Yaşıyorum


Güneşli bir Pazar günü… Temmuz ortasında olmaması saçma olurdu elbet ama bir süredir yaz sıcağına rağmen gölgede dolaşan ruhumun yeniden güneşe kavuşmasıyla fark ettim dışarıdaki sıcak havayı…

Her seferinde, sebebi her ne olursa olsun, üzüldüğüm zaman bir şeylere, kapılarını sonuna kadar kapatırım ruhumun ve ortalığın durulmasını beklerim. Bazen gereksizdir bunu yapmak, boşa zaman kaybıdır ama o an fark edemem ne olduğunun ve bu şekilde anlamaya çalışırım olanı biteni… Bu sefer de öyle oldu; ben yine aslında boş yere kapadım kapılarımı dışarıya, kalkanlar kuşanmaya kalktım ama fazla zaman geçmeden gereksizliğinin farkına vardım ve güneş varsın girsin içeri, dedim. İşte böyle bir Pazar sabahında güneşin yakıcı sıcağına şahit oldum yeniden…

Kalkar kalkmaz bilgisayarın açma düğmesine bastım, el yüz yıkama işlemi sırasında açılmasını sağladıktan sonra son günlerin popüler şarkılarıyla güne başladım. Eller havaya şarkılar dinledim bir süre, daha sonra yakıcı sıcağa aldırmadan sokağa attım kendimi… Üniversiteden arkadaşımla buluştum, gülmenin tadına vardım, alışveriş yaptım, nefes aldım ve kendimi fazlasıyla iyi hissettim… Bu sıcakta çay içme gafletinde bulunmaya niyetlenen beni, üzerime boylu boyunca sıcak çayı dökmek suretiyle yakan garson kıza kızmadım hatta yanan bacaklarım için “Önemli değil!” cümlesi bile çıktı ağzımdan. Bunu söylememde kendisinin fazla güzel gülümsemesinin etkisi nedir, hala düşünmekteyim… (Yazı bu noktadan sonra daha fazla kişiselleşmeden Temmuz sıcağına dönmeliyim bir an önce…)

Akşam saatlerinde döndüğüm evimde bir de güne uygun bir film izledim; Cameron Diaz’lı “Ah Mary Vah Mary”. Gün içinde ikinci güzel gülümsemeyi de kendisinde görmüş oldum. Böylece güzel geçen bir Pazar gününün ardından, yatmadan önce yazmaya koyuldum bu satırları… İçimde hayata karşı farklı bir hisle, kulağımda Candan Erçetin eşliğinde…

“Anlatacak hikayelerim bitmedi henüz,
Anlaşacak dostlarım tükenmedi,
Yorgunluk, kırgınlık hepsi gelir geçer,
Her şeye rağmen yaşamak güzel…”

temmuz'08

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder